Paauglystėje baimės tampa dažnomis palydovėmis – patyčios, kritika, savęs priėmimas, nerimas, aplinka, nauji iššūkiai.
Svarbu kas kontroliuoja šį gyvenimo šokį: ar leidžiate jausmams jus valdyti, ar patys imatės iniciatyvos?
Išpieškite savo vidinę būseną ir leiskite sau šokti su baime, nes būtent jūs esate šio šokio vedlys.
Kai pripažinsite visas baimes, jos taps ne kliūtimi, o galimybe judėti pirmyn.
PATVIRTINTA
Šiaulių menų mokyklos
direktoriaus 2025 m. sausio d.
įsakymu Nr. V
LIETUVOS MOKINIŲ SKAITMENINIŲ PIEŠINIŲ VIRTUALIOS PARODOS-KONKURSO „ŠOKIS SU BAIMĖMIS“ NUOSTATAI
Paauglystėje baimės tampa dažnomis palydovėmis – patyčios, kritika, savęs priėmimas, nerimas, aplinka, nauji iššūkiai.
Svarbu kas kontroliuoja šį gyvenimo šokį: ar leidžiate jausmams jus valdyti, ar patys imatės iniciatyvos?
Išpieškite savo vidinę būseną ir leiskite sau šokti su baime, nes būtent jūs esate šio šokio vedlys.
Kai pripažinsite visas baimes, jos taps ne kliūtimi, o galimybe judėti pirmyn.
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių menų mokyklos organizuojama Lietuvos mokinių skaitmeninių piešinių virtuali paroda-konkursas „Šokis su baimėmis“ skirtas atkreipti dėmesį į patyčias, jaunimo psichikos sveikatą , skatint juos atpažinti savo psichikos sveikatos sunkumus ir pasidalinti patirtimi bei idėjomis, kaip kurti skaitmeninius piešinius analizuojant savijautą.
2. Lietuvos mokinių skaitmeninių piešinių virtualios parodos-konkurso, „Šokis su baimėmis“ nuostatai reglamentuoja tikslus, organizavimą, sąlygas ir vertinimo tvarką.
II SKYRIUS
KONKURSO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
3. Tikslas. Mokinių informatinio mąstymo ir kūrybinių gebėjimų ugdymas, kuriant skaitmeninį piešinį, atkreipti dėmesį į patyčias, Lietuvos jaunimo psichologinę ir emocinę sveikatą ir su ja susijusias nuostatas.
4. Uždaviniai:
4.1 Ugdyti mokinių skaitmeninio raštingumo, estetinio suvokimo, menines ir pažinimo kompetencijas.
4.2. Skatinti mokinius fantazuoti, kurti personažus ir per juos pasakoti apie savijautą, vidines baimes ir būdus, kaip jas suvaldyti.
4.3 Skatinti mokinius rūpintis psichikos higiena, supažindinti juos su „Žvelk giliau“ psichikos sveikatos ambasadorių iniciatyva bei psichologinės ir emocinės pagalbos galimybėmis Lietuvoje.
4.4. Sutelkti Lietuvos švietimo įstaigas bendradarbiavimui, stiprinant emocinę, socialinę, kultūrinę, meninę vaikų raišką.
III SKYRIUS
DALYVIAI
5. Skaitmeninių piešinių virtualioje parodoje-konkurse „Šokis su baimėmis“ kviečiami dalyvauti Lietuvos bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų mokiniai ir pavieniai asmenys.
6. Parodos dalyvių tikslinės grupės:
II grupė – 11–14 m.;
III grupė –15-19 m.
IV SKYRIUS
KONKURSO ORGANIZAVIMAS
7. Darbai gali būti atlikti įvairia kompiuterine technika ir grafikos programomis (pvz.: MS Paint, Ibis paint, Medibang paint, FireAlpaca, Autodesk Sketchbook, Krita, Aggie.io, Sketchpad, GIMP, Procreate ir kt.). Dirbtinio intelekto įrankiais kurti piešiniai nepriimami.
8. Skaitmeniniai piešiniai turi būti siunčiami JPG (JPEG), PNG, TIF, formatu ne didesni nei 15 MB.
9. PDF formatu pateikti failai nebus priimami.
10. Didesnes bylas galima siųsti per „WeTransfer“ sistemą.
11. Siunčiamos nuotraukos (failo) pavadinime būtina nurodyti autoriaus vardą, pavardę, amžių (pvz. Jonas Jonaitis 12 m.)
12. Būtina pridėti dalyvių sąrašą (1 priedas)
13. Kartu su siunčiamu skaitmeniniu piešiniu galite pridėti sugreitintą piešinio kūrimo proceso video (Speedpaint).
14. Konkurso dalyvis gali pateikti ne daugiau kaip vieną darbą, kuris turi atitikti konkurso temą.
15. Darbus siųsti iki 2025 m. kovo 9 d. adresu: konkursasmenumokykla@gmail.com
16. Virtuali paroda-konkursas vyks 2025 m. kovo 11 d. iki 2025 m. kovo 24 d. Šiaulių menų mokyklos Facebook paskyroje.
17. Virtualios parodos-konkurso organizatoriai pasilieka teisę neatlygintinai darbus pasilikti, publikuoti ir reprodukuoti savo nuožiūra.
18. Darbų atsiuntimas organizatoriams – laikomas autorių sutikimu su šiomis sąlygomis.
V SKYRIUS
VERTINIMAS
19. Darbus vertins Šiaulių menų mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija.
20. Parodos laureatai bus apdovanoti diplomais. Jų mokytojai – Šiaulių menų mokyklos direktoriaus padėkomis.
21. Šiaulių menų mokyklos Facebook paskyroje vyks balsavimas nuo kovo 11 dienos iki kovo 24 dienos 12 val. Trys didžiausio publikos palaikymo sulaukę darbų autoriai, nepriklausomai nuo amžiaus grupės, bus apdovanoti nominacijomis.
22. Diplomai ir padėkos raštai bus siunčiami registracijos metu nurodytu el. paštu.
23. Visi mokytojai gaus Šiaulių menų mokyklos direktoriaus kvalifikacijos tobulinimo pažymą „Apie mokinių parengimą Lietuvos mokinių skaitmeninių piešinių virtualiai parodai-konkursui „Šokis su baimėmis“
24. Virtualios parodos-konkurso laureatai bus skelbiami Šiaulių menų mokyklos tinklalapyje https://menum.lt ir Šiaulių menų mokyklos Facebook paskyroje 2025 m. kovo 25 d.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Virtualios parodos-konkurso sumanytoja ir organizatorė – Šiaulių menų mokyklos dailės-dizaino studijos mokytoja metodininkė Vilma Ptašinskienė, tel. +370 69949684.
26. Informacija apie psichikos sveikatos ambasadorių iniciatyvą „Žvelk giliau“ https://zvelkgiliau.lt/
Psichikos sveikatos ambasadorių iniciatyvos Šiauliuose koordinatorės Astos Ivoškienės moderuotų pokalbių nuorodos:
Miglės istorija (nerimo sutrikimas) https://www.youtube.com/watch?v=H49JDFMaRYk,
Pokalbis su psichologe (nuostatos apie psichikos sveikatą) https://www.youtube.com/watch?v=0_jPqAnFtmA
Renatos istorija (psichikos sveikatos sunkumai po gimdymo) https://www.youtube.com/watch?v=q0FIHo734IA
Egidijaus istorija (depresija, priklausomybė nuo alkoholio) https://www.youtube.com/watch?v=qm3sNJx327w
Dianos istorija (vaikystės patirtys, skyrybos, emocinis valgymas) https://www.youtube.com/watch?v=4dKC6O_rSy4
Daugiau tikrų istorijų https://zvelkgiliau.lt/ambasadoriu-istorijos/
27. Aktuali ir patikima informaciją apie emocinę sveikatą bei prieinamas pagalbos galimybes https://pagalbasau.lt/
Lietuvos mokinių skaitmeninių piešinių virtualios parodos
„Šokis su baimėmis“ nuostatų priedas
(Institucijos atsiųstų darbų sąrašo pavyzdys)
Švietimo ir ugdymo įstaigos pavadinimas, adresas, telefono Nr. ……………..………………………………………………………………………………………………………
Eil.Nr. | Piešinio autoriaus vardas, pavardė,
|
Amžius | Mokytojo vardas, pavardė, telefono Nr., el. p. |
1. | |||
2. | |||
3. | |||
4. | |||
5. |