- Pedagogų santykiuose viešumas, tolerancija, pagarba žmogui, draugiškumas
ir geranoriškumas yra vieni svarbiausių mokyklos bendruomenės nario etikos principų.
- Pedagogai savo veikloje vadovaujasi šiais pagrindiniais elgesio ir veiklos principais:
9.1. pagarbos;
9.2. teisingumo;
9.3. žmogaus teisių pripažinimo;
9.4. atsakomybės;
9.5. sąžiningumo;
9.6. atidos ir solidarumo.
- Pagarbos principas. Vadovaudamasis šiuo principu pedagogas pripažįsta, kad bendravimas su mokiniais, jų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais šeimos ir įstaigos bendruomenės nariais grindžiamas asmens orumo ir nelygstamos vertės pripažinimu bei pasitikėjimu, taip kuriant saugią, atvirą, savivertę ir kūrybiškumą skatinančią atmosferą.
- Teisingumo principas. Vadovaudamasis šiuo principu pedagogas pripažįsta mokinių ugdymosi poreikių įvairovę, atsižvelgia į kiekvieno mokinio socialinės, kultūrinės aplinkos ypatumus ir yra nešališkas vertindamas kiekvieno mokinio pasiekimus ir pažangą, ugdymosi poreikius, mokinių ar jų grupių dalyvavimą bendruomenės gyvenime, spręsdamas konfliktus.
- Žmogaus teisių pripažinimo principas. Vadovaudamasis šiuo principu pedagogas nepažeidžia mokinio teisių ir teisėtų interesų, vadovaujasi lygiateisiškumo ir nediskriminavimo nuostatomis ir siekia, kad socialiniai, rasiniai, kalbiniai, religiniai arba kiti veiksniai nedarytų įtakos jo elgesiui profesinėje veikloje.
- Atsakomybės principas. Vadovaudamasis atsakomybės principu pedagogas veikia kaip profesionalas, nuolat tobulina savo profesines kompetencijas, reikalingas siekiant kokybiškai atlikti pedagoginį darbą – ugdyti remiantis kiekvieno mokinio gebėjimais, ugdymosi poreikiais ir polinkiais.
- Sąžiningumo principas. Vadovaudamasis sąžiningumo principu pedagogas teikia teisingą informaciją apie savo patirtį, profesinę padėtį ir kompetenciją, savo profesinėje veikloje sąžiningai naudoja išteklius, vadovaujasi švietimo įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis, nepiktnaudžiauja nei savo padėtimi, nei mokinio (mokinių) pasitikėjimu, jų nenaudoja asmeninės naudos tikslais.
- Atidos ir solidarumo principas. Vadovaudamasis atidos ir solidarumo principu, žmogiško solidarumo nuostatomis pedagogas bendrauja su mokiniais, jų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais mokinio šeimos nariais, kolegomis ir bendruomene siekdamas geros mokinių savijautos, savo empatija ir veiksmais įrodydamas suprantąs mokinio (mokinių) emocinę būseną.
- Pedagogai įsipareigoja:
16.1 vadovautis išvardintais principais;
16.2. aktyviai palaikyti Mokyklos siekius, garbingai atstovauti Mokyklai, etiškai elgtis Mokykloje ir už jos ribų, tinkamai reprezentuoti jos vardą Lietuvoje ir užsienyje;
16.3. puoselėti pagarbius savitarpio santykius su kiekvienu Mokyklos bendruomenės nariu: mokiniais, jų tėvais (globėjais, rūpintojais), pedagogais, kitais darbuotojais;
16.4. konfliktinėse situacijose išklausyti visų pusių argumentus ir ieškoti objektyviausio sprendimo;
16.5. būti atsakingi už sklandų Mokyklos darbą, savo veikloje vadovautis bendruomenės interesais, vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto;
16.6. gerbti ir aktyviai prisidėti, puoselėjant esamas ir kuriant naujas bendruomenės tradicijas;
16.7. būti tvarkingos išvaizdos ir, esant reikalui, privalo vilkėti specialią aprangą. Apranga turi būti švari ir tvarkinga.
- Pedagogo etiką pažeidžia:
17.1. nepagarbus atsiliepimas apie kolegų profesinę veiklą, pedagoginius gebėjimus, asmenines savybes;
17.2. nesąžininga profesinė konkurencija tarp kolegų, dalyvavimas negarbinguose sandoriuose, visiems pedagogams skirtos informacijos slėpimas, eskaluojami smulkmeniški konfliktai bei intrigos;
17.3. nepakantumas kitokiai mokinių ar kolegų nuomonei bei argumentuotai kritikai;
17.4. viešai aptarinėjama, skelbiama konfidenciali asmeninio pobūdžio informacija apie mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), pedagogus ir kitus darbuotojus;
17.5. negatyvių emocijų nevaldymas bendraujant su kitais bendruomenės nariais;
17.6. šokiruojanti, netvarkinga, laisvalaikio, sportinė (išskyrus kūno kultūros, šokio mokytojus) apranga, vilkima per pamokas.
- Bendravimo tarp pedagogų nuostatos:
18.1. tarpusavio santykiai remiasi pagarba, tolerancija, kitos nuomonės gerbimu, mandagumu;
18.2. bendravimas ir bendradarbiavimas grindžiami pagalbos teikimu vienas kitam;
18.3. santykiuose tiesos sakymas, viešumas, tiesos gynimas, draugiškumas ir geranoriškumas yra vieni svarbiausių pedagogo etikos principų.
- Suteikiant pedagoginį vardą, apdovanojimą, kolegos veiklos pripažinimą, turi būti remiamasi tik dalykišku pateikto darbo vertinimu bei profesinėmis pretendento savybėmis, o ne asmeniniu ar politiniu santykiu.
- Atsiradus tarpusavio santykiuose konfliktinėms situacijoms, elgtis tolerantiškai, atvirai, objektyviai ir savikritiškai. Išklausyti visų pusių argumentus ir ieškoti objektyviausio sprendimo.
- Niekas negali reikalauti ar rinkti informacijos apie asmeninį darbuotojo gyvenimą, nesusijusio su darbo reikalavimais.
- Negali būti diskriminuojami, ignoruojami ar persekiojami dėl jų įsitikinimų ar asmeninių simpatijų bei antipatijų. Santykiai tarp pedagogų grindžiami lygiateisiškumo principu.
- Skirtingi pedagogų statusai, kvalifikacinės kategorijos ir pareigos neturėtų kliudyti visiems pedagogams lygiateisiškai reikšti nuomones ir ginti savo įsitikinimus.
- Bendravimo su mokiniais nuostatos:
24.1. remiasi abipuse pagarba;
24.2. pasirenka tokius darbo metodus, kurie skatina pozityvius vaikų, jaunuolių bruožus, tarpusavio santykius: savarankiškumą, savikontrolę, saviugdą, norą bendrauti ir padėti kitiems;
24.3. vertindamas vaikų, jaunuolių elgesį ir pasiekimus, siekia stiprinti jų savigarbą ir pasitikėjimą savo jėgomis, nurodyti tobulėjimo galimybes, kelti motyvaciją;
24.4. siekia teisingumo ir objektyvumo, vertindamas mokinių pasiekimus;
24.5. elgiasi diskretiškai. Pedagogui neleistina kitiems asmenis perduoti vaiko, jaunuolio jam asmeniškai patikėtą informaciją, išskyrus įstatymų numatytus atvejus;
24.6. nepiktnaudžiauja savo tarnybine padėtimi.
- Bendravimo su tėvais nuostatos:
25.1. konsultuoja tėvus bei globėjus / rūpintojus sprendžiant vaikų auklėjimo problemas;
25.2. saugo vaikų patikėtą informaciją apie savo tėvus arba globėjus, o tėvų arba globėjų (rūpintojų) – apie vaikus.
25.3. užtikrina, kad santykiai su tėvais nedarytų įtakos vaikų asmens bei pasiekimų vertinimui;
25.4. vadovaujasi pagarba, tolerancija, bendradarbiavimu sprendžiant ugdymo klausimus;
25.5. teikia objektyvią informaciją apie vaiko pažangą, ugdymosi rezultatus, elgesį.
- Pedagogų akademinė ir žodžio laisvė:
26.1. turi teisę naudotis įvairiais informacijos šaltiniais;
26.2. gali savo nuožiūra pasirinkti ugdomąją veiklą bei kurti naujus ugdymo būdus, jei šie yra tinkami profesiniu požiūriu;
26.3. neišviešina konfidencialios tarnybinės informacijos, skirtos vidiniams įstaigos reikalavimams.