info@menum.lt +370 636 60602 sutartys, mokinių klausimai +370 664 56045 sekretoriatas
info@menum.lt +370 636 60602 sutartys, mokinių klausimai +370 664 56045 sekretoriatas

Pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa

Pradedame priėmimą į šokio programą vaikams!

Šiaulių menų mokykloje startuoja nauja pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa!

Programa skirta 7–10 metų vaikams, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programas ir nori lavinti savo šokio gebėjimus.

Programos tikslas – ugdyti: klasikinio šokio pagrindus, sceninio šokio atlikimo įgūdžius įvairiuose žanruose, gebėjimą šokti ansamblyje ir kita.

Trukmė – 3 metai

Mokestis – 20 eurų/mėn.

PATVIRTINTA
Šiaulių menų mokyklos
direktoriaus 2025 m. balandžio    d.
įsakymų Nr. V 1-

 

ŠIAULIŲ MENŲ MOKYKLOS

 PRADINIO CHOREOGRAFIJOS UGDYMO PROGRAMA

 BENDROSIOS NUOSTATOS 

 

1. Švietimo teikėjas Šiaulių menų mokykla
2. Teisinė forma Savivaldybės biudžetinė įstaiga
3. Buveinės adresas Aušros al. 52, Šiauliai, LT-76236
4. Programos rengėjas(-ai), kvalifikacija dr. Renata Veršinskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Vilma Ptašinskienė, neformaliojo švietimo skyriaus vedėja, Daina Svirskytė, choreografijos mokytoja metodininkė

 

                                 PROGRAMOS PAVADINIMAS IR PATVIRTINIMAS, TRUKMĖ 

5. Programos pavadinimas Pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa
6.

Programos kryptis pagal

Neformaliojo vaikų švietimo krypčių klasifikatorių

 Choreografija, šokis
7. NŠPR registruotos programos kodas 110300257
8. Patvirtinimas

Šiaulių savivaldybės administracijos direktoriaus

2025 m.                  mėn.        d. įsakymas Nr.

9. Programos trukmė 3 metai
10. Programos apimtis 10–14 kontaktinių valandų per savaitę

 

PROGRAMOS TIKSLINĖ GRUPĖ IR PRITAIKYMAS ĮVAIRIŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINTIEMS MOKINIAMS 

11. Tikslinė grupė

Programa skirta mokiniams, besimokantiems pagal

bendrojo ugdymo programas.

Į programą priimami 7–10 metų mokiniai.

Priimant į programą organizuojamas mokinių (vaikų) specialiųjų gebėjimų (koordinacijos, ritmikos, lankstumo, šoklumo, sceninės laikysenos) patikrinimas.

 

12. Pritaikymas įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams

Mokytojas yra išklausęs 60 val. specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kursą.

Patekimas į mokyklos patalpas pritaikytas įvairių poreikių mokiniams.

Priemonės:

–          fizinės aplinkos pritaikymas: užtikrintas priėjimas prie šokių salės (rampa, laiptinis keltuvas), erdvi, neperkrauta šokių salė, kurioje lengva orientuotis, veidrodžių, skirtingo aukščio atramų, kilimėlių ar kitų pagalbinių priemonių naudojimas;

–          emocinės aplinkos pritaikymas: bendruomeniškumo ugdymas – empatijos, tolerancijos kitam, draugiškumo skatinimas.

–          mokymo turinio pritaikymas: supaprastinti judesiai arba choreografija (judesiai, kurie atitinka mokinio fizines ar sensorines galimybes), diferencijuotos užduotys;

–          technologinių priemonių naudojimas: naudojami video įrašai mokymuisi ar savarankiškai praktikai, programėlės, padedančios mokytis žingsnių (pvz. animacijos), garso stiprinimo įranga (jei yra klausos sutrikimų).

Mokymo/si metodai: įtraukianti pamoka (vizualinių ir praktinių pavyzdžių, gestų, video naudojimas), praktinių judesių demonstravimas, daugkartinis kartojimas, muzikos tempo ir ritmų pritaikymas. Praktinės užduotys (individualus konsultavimas), darbas poromis ar grupėmis (stipresni mokiniai padeda kitiems).

 

PROGRAMOS  TIKSLAS, UŽDAVINIAI 

13. Programos tikslas Sudaryti galimybes mokiniams įgyti šokio teorinių žinių, praktinius šokio gebėjimus, plėtojant šokio ir bendrąsias kompetencijas.
14. Programos uždaviniai

  – plėtoti mokinių psichofizines galias;

– ugdyti mokinių kūrybiškumą;

– plėtoti mokinių sceninę patirtį.

 

KOMPETENCIJOS, PASIEKIMAI IR  JŲ (ĮSI)VERTINIMAS 

15. Ugdomos kompetencijos

Įgyvendinant programą, ugdomos šios kompetencijos:

–  pažinimo (motyvacija ir gebėjimas pažinti save ir pasaulį įgyjama suvokiant, perimant žmonijos kultūrinę patirtį);

–  kūrybiškumo (gebėjimas tyrinėti, kurti, vertinti asmeniškai ir kitiems reikšmingas kūrybines idėjas, problemų sprendimus);

–  kultūrinė (asmens kultūrinė savimonė, grįsta žiniomis, aktyvia kultūrine raiška ir kultūriniu sąmoningumu);

–  komunikavimo (asmens gebėjimas kurti, perduoti ir suprasti žinias (faktus, požiūrius ar asmenines nuostatas);

–  socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos (asmens savimonė ir savitvarda, socialinis sąmoningumas, tarpusavio santykių kūrimo gebėjimai, atsakingas sprendimų priėmimas ir asmens rūpinimasis fizine ir psichine sveikata);

–  dalykinės (klasikinio šokio, sceninio šokio, sceninio šokio ansamblio pradmenų kompetencijas).

16. Mokinių pasiekimai ir jų (įsi)vertinimas

Mokinių pasiekimų (įsi)vertinimas yra grindžiamas šiuolaikine mokymosi samprata, amžiaus tarpsnių psichologiniais ypatumais, individualiais mokinio poreikiais, atitinkančiais ugdymo(-si) tikslus, individualios pažangos vertinimo principu – lyginami mokinio pasiekimai su ankstesniaisiais.

Mokinių ugdymo pažangai (įsi)vertinti taikomi vertinimo metodai: formuojamasis, diagnostinis ir apibendrinamasis. Pasiekimų ir pažangos rezultatai fiksuojami dešimtbalėje skalėje: 10 (puikiai), 9 (labai gerai), 8 (gerai), 7 (pakankamai gerai),  6 (patenkinamai), 5 (pakankamai patenkinamai), 4 (silpnai), 3 (blogai), 2 (labai blogai), 1 (nieko neatsakė, neatliko užduoties). 1–3 balai yra neigiamas įvertinimas.

–          Formuojamasis vertinimas atliekamas žodžiu, komentaru nuolat bendradarbiaujant mokiniui ir mokytojui, nesiejamas su balu, siekiama pastiprinti daromą pažangą, numatyti perspektyvą, skatinti mokinį analizuoti savo pasiekimus ir kelti meninio ugdymosi motyvaciją;

–     Diagnostinis vertinimas taikomas, siekiant išsiaiškinti mokinio tam tikro ugdymosi laikotarpio pasiekimus ir pažangą; vertinami mokinių ugdymo pasiekimai, kūrybinis rezultatas pagal mokyklos nustatytą tvarką ir kriterijus;

–    Apibendrinamasis vertinimas taikomas baigus ugdymo metus (pusmetį) ir (arba) visą programą, taikoma įgytų gebėjimų patikrinimo forma (koncertai, įskaitos, egzaminai ir kt.) pagal mokyklos nustatytą tvarką ir kriterijus.

Mokytojai mokinius vertina pagal Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtintą mokinių mokymosi ir pasiekimų pažangos vertinimo tvarką.

Mokiniai analizuoja ir fiksuoja savo individualią pažangą pagal Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtintą mokinių individualios pažangos stebėjimo ir fiksavimo tvarką.

Baigus programą, išduodamas pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą pažymėjimas.

17. Metodai Taikomi metodai: įtraukianti pamoka, darbas grupėse, individualus darbas, darbas dviese, „minčių lietus“, stebėjimas, demonstravimas, refleksija. Teorija derinama su praktinių įgūdžių formavimu. Naudojamos diferencijuotos užduotys, laiduojančias mokinio gebėjimų plėtotę.

 

PROGRAMOS TURINYS, METODAI IR PRIEMONĖS 

  1. Programą sudaro branduolio dalykai ir pasirenkamieji dalykai. Branduolio dalykuose numatytas ugdymo turinys glaudžiai siejasi tarpusavyje ir su pasirenkamaisiais dalykais.
  2. Programos branduolį sudaro šie dalykai, kurie mokiniui yra privalomi:

19.1. Klasikinis šokis:

19.1.1. Klasikinio šokio paskirtis – suteikti mokiniams klasikinio šokio pradmenis.

19.1.2. Klasikinio šokio tikslas yra ugdyti mokinių klasikinio šokio gebėjimus.

19.1.3. Klasikinio šokio uždaviniai:

– plėtoti fiziologines mokinio savybes, padedant formuotis taisyklingą laikyseną ir koordinaciją, lavinti šoklumą, lankstumą, kojų kreiptumą;

– ugdyti muzikalumą;

–  skatinti atlikimo išraiškingumą.

19.1.4. Klasikinio šokio mokymas: mokymosi trukmė – 3 metai, mokymui/si skiriamos valandos per savaitę, pamokos vyksta mokantis grupėje (jei grupėje yra daugiau nei 12 vaikų, grupė gali būti dalinama į pogrupius); taikomi metodai – įtraukianti pamoka, demonstravimas, stebėjimas, individualios užduotys, refleksija ir kt.;

19.1.5.  Mokinių pasiekimai.

Nuostata – stengtis taisyklingai atlikti klasikinio šokio judesius
Esminis gebėjimas – taisyklingai atlikti pradinius klasikinio šokio judesius

Gebėjimai

 

Žinios ir supratimas

1. Išlaikyti taisyklingą kūno padėtį, gulint, sėdint, stovint prie atramos ir salės viduryje.

 

 

1.1. nusakyti ir parodyti pagrindinius taisyklingos laikysenos bruožus;

1.2. jausti savo kūną ir jį kontroliuoti, atliekant klasikinio šokio judesius;

1.3. derinti kvėpavimą su judesių atlikimu.

2. Atlikti pagrindinius klasikinio šokio judesius prie atramos, salės viduryje lėtu ir vidutiniu tempu.

2.1.  žinoti ir paaiškinti pagrindinių bazinių klasikinio šokio judesių atlikimą;

2.2. žinoti ir įvardinti pagrindinius klasikinio šokio judesius;

2.3. jausti erdvę (asmeninę ir bendrąją);

2.4. atlikti judesius ritmiškai bei muzikaliai

2.5. suprasti  judesių nuotaiką;

2.6. žinoti ir paisyti asmens higienos reikalavimų, naudoti klasikiniam šokiui tinkamą aprangą.

3. Atlikti nesudėtingus skirtingo charakterio klasikinio šokio junginius.

 

 

 

 

 

3.1. žinoti ir nusakyti pagrindinių klasikinio šokio judesių junginių atlikimą;

3.2. apibūdinti atliekamų klasikinio šokio junginių nuotaiką, charakterį;

3.3.  atlikti judesius ritmiškai bei muzikaliai;

3.4.  jausti erdvę ir tinkamai ją naudoti atliekant judesius.

4. Įsivertinti savo klasikinio šokio pasiekimus ir pažangą.

4.1. žinoti ir įvardinti klasikinio šokio judesių pagrindinius bruožus;

4.2. sugebėti paaiškinti, kaip klasikinio šokio judesiai siejasi su muzika.

 

19.1.6. Klasikinio šokio turinys: pagrindiniai klasikinio šokio bei muzikiniai terminai; pagrindinės rankų ir kojų pozicijos, kūno pozos, judesių kryptys, pagrindiniai klasikinio šokio judesiai prie atramos ir salės viduryje.

19.2. Sceninis šokis:

19.2.1. Sceninio šokio žanrai: lietuvių liaudies sceninis šokis, pasaulio tautų sceninis šokis, šiuolaikinis šokis.

19.2.2. Sceninio šokio tikslas – ugdyti mokinių įvairių žanrų sceninio šokio atlikimo gebėjimus.

19.2.3. Sceninio šokio paskirtis – suteikti mokiniui sceninio šokio pradmenis, skatinti domėjimąsi įvairiais šokio žanrais.

19.2.4. Sceninio šokio uždaviniai:

– plėtoti fiziologines vaiko savybes, padedant formuoti taisyklingą laikyseną ir koordinaciją, lavinti šoklumą, lankstumą;

– plėtoti  atlikimo išraiškingumą, ritmiškumą ir muzikalumą;

– lavinti erdvės pojūtį.

19.2.5. Sceninio šokio mokymas: mokymosi trukmė – 3 metai; mokymui/si skiriamos 4 valandos per savaitę (1 val. – lietuvių liaudies sceniniam šokiui; 1 val. – pasaulio tautų sceniniam šokiui; 2 val. šiuolaikiniam šokiui); taikomi metodai: įtraukianti pamoka, demonstravimas, stebėjimas, individualios užduotys, diskusija, refleksija ir kt.;

19.2.6. Mokinių pasiekimai:

Nuostata – stengtis taisyklingai atlikti sceninio šokio judesius
Esminis gebėjimas – taisyklingai atlikti pradinius sceninio šokio judesius
Gebėjimai Žinios ir supratimas
1. Išlaikant taisyklingą kūno padėtį atlikti pagrindinius sceninio šokio judesius pavieniui, poroje arba grupėje.

1.1. nusakyti ir parodyti pagrindinius sceninio šokio judesius;

1.2. jausti savo kūną ir teisingai jį koordinuoti;

1.3. ritmiškai ir muzikaliai atlikti sceninio šokio judesius;

1.4. suprasti ir jausti judesio nuotaiką.

2. Atlikti pagrindinius įvairių žanrų sceninio šokio junginius lėtu ir vidutiniu tempu, išlaikant šokio brėžinius.

2.1. žinoti ir paaiškinti pagrindinių sceninio šokio judesių junginių atlikimą;

2.2. apibūdinti atliekamų įvairių žanrų sceninio šokio junginių nuotaiką, charakterį;

2.3. atlikti judesius ritmiškai bei muzikaliai;

2.4. jausti erdvę ir atstumą tarp šokančiųjų kartu.

3. Įsivertinti savo sceninio šokio pasiekimus ir pažangą.

3.1. žinoti ir įvardyti įvairių žanrų sceninio šokio judesių pagrindinius bruožus;

3.2. sugebėti paaiškinti, kaip įvairių žanrų sceninio šokio judesiai siejasi su muzika.

19.2.7. Sceninio šokio turinys: pagrindiniai sceninio šokio terminai, sąvokos; pagrindiniai žingsniai, nesudėtingi deriniai, ritmiškas judesio atlikimas, erdvės pojūtis, išraiškingumas.

19.3. Sceninio šokio ansamblis:

19.3.1. Sceninio šokio ansamblio paskirtis – suteikti mokiniams ansamblinio šokio patirties pradmenis.

19.3.2. Sceninio šokio ansamblio tikslas – ugdyti mokinių sceninio šokio ansamblinio atlikimo gebėjimus.

19.3.3. Sceninio šokio ansamblio uždaviniai:

– ugdyti mokinių ansambliškumo pojūtį, artistiškumą;

– plėtoti mokinių sceninės kultūros patirtį;

– ugdyti bendradarbiavimo gebėjimus, savitarpio supratimą, atsakomybę.

19.3.4. Sceninio šokio ansamblio sudėtis priklauso nuo pasirinkto sceninio šokio žanro (liaudies šokio ansamblis, šiuolaikinio šokio ansamblis, charakterinio šokio grupė) ir jį gali sudaryti du ir daugiau mokinių.

19.3.5. Sceninio šokio ansamblio mokymas: mokymosi trukmė – 3 metai; mokymuisi skiriamos 2 valandos per savaitę; gali būti sudaromos mobilios mokinių grupės; repertuaras renkamas atsižvelgiant į mokinių galimybes ir mokinių amžiaus ypatumus bei pasirinkto sceninio šokio žanro specifiką; taikomi ugdymo metodai, skatinantys aktyvų choreografinį pažinimą bei aktyvų dalyvavimą festivaliuose, spektakliuose ir kt.

19.3.6. Mokinių pasiekimai:

 

Nuostata – noriai dalyvauti viešoje meninėje veikloje
Esminis gebėjimas – atlikti savo partiją sceninio šokio ansamblyje kartu su kitais šokėjais
Gebėjimai Žinios ir supratimas
1. Atlikti savo šokio partiją sceninio šokio ansamblyje.

1.1. išlaikyti taisyklingą laikyseną, koordinuoti judesius, derinti kvėpavimą su judesių atlikimu;

1.2. jausti asmeninę ir bendrąją erdvę šokyje;

1.3. atlikti judesius ritmiškai ir muzikaliai;

1.4. jausti ir perteikti šokio nuotaiką ir charakterį.

2. Derinti savo šokį su kitais ansamblio dalyviais.

2.1. jausti erdvę ir išlaikyti reikiamą atstumą poroje ir grupėje;

2.2. pagarbiai bendrauti šokant kartu;

2.3. paaiškinti bendradarbiavimo ir atsakomybės svarbą šokant ansamblyje.

3. Atlikti viešai sceninio šokio ansamblio parengtus šokius ar programą.

3.1. susikaupti ir tinkamai nusiteikti pasirodymui;

3.2. tinkamai parengti kūną pasirodymui (atlikti apšilimą ir pan.);

3.3. įvardinti pasirodymo metu atliekamus šokius ir svarbiausiu dalykus, į ką reikia atkreipti dėmesį šokant;

3.4. įvardinti, kokius kostiumus reikia turėti pasirodymui.

4. Įsivertinti savo ansamblinio šokimo pasiekimus ir pažangą.

4.1. aptarti sceninio šokio ansamblio viešus pasirodymus, įvertinant sėkmes ir nesėkmes;

4.2. aptarti savo indėlį į ansamblio veiklą.

 

19.3.7. Sceninio šokio ansamblio turinys: šokimas ansamblyje; viešas sceninis pasirodymas.

  1. Pasirenkamieji dalykai: vaidyba, kūrybinė laboratorija, fizinis pasirengimas, gimnastika, sportinis šokis, gatvės šokis, lietuvių liaudies papročiai ir folkloras.
  2. 21. Programai įgyvendinti sudaromos mokinių ugdymo grupės, ugdymas organizuojamas grupėje. Atskiriems dalykams mokyti grupės gali būti dalijamos į pogrupius arba vaikas ugdomas individualiai. Esant poreikiui, gali būti sudaromos mobilios mokinių ugdymosi grupės.
  3. 22. Programa, atsižvelgiant į turimas lėšas ir kitas mokyklos galimybes, gali būti įgyvendinama ir kūrybinių stovyklų, projektų, konkursų, pažintinių-edukacijų veiklų ir pan. metu.
  4. Valandų paskirstymas pagal ugdymo turinį:
Nr. Dalykas Pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa
I II III
1. Branduolio dalykai 8 8 8
1.1. Klasikinis šokis 2 2 2
1.2. Sceninis šokis 4 4 4
1.2.1. Lietuvių liaudies sceninis šokis 1 1 1
1.2.2. Pasaulio tautų sceninis šokis 1 1 1
1.2.3. Šiuolaikinis šokis 2 2 2
1.3. Sceninio šokio ansamblis 2 2 2
2. Pasirenkamieji dalykai 2–6 2–6 2–6
2.1. Vaidyba 1 1 1
2.2. Kūrybinė laboratorija 1 1 1
2.3. Fizinis pasirengimas, gimnastika 0-1 0-1 0-1
2.4. Sportinis šokis 0-1 0-1 0-1
2.5. Gatvės šokis 0-1 0-1 0-1
2.6. Lietuvių liaudies papročiai ir folkloras 0-1 0-1 0-1
3. Iš viso savaitinis valandų skaičius 10–14 10–14 10–14

 

  1. Programai įgyvendinti turima mokymo/si aplinka ir mokymosi priemonės: salė su tinkama šokti grindų danga ir veidrodžiais; dviejų aukščių atramos, skirtos klasikiniam šokiui; persirengimo kambariai; teorinio mokymo/si klasė: kolonėlė, kompiuteris su interneto prieiga, vaizdo projektorius, spintos aprangai; e mokymo/si medžiaga, užduotys.
  2. Asmeniui, išklausiusiam pagrindinio ugdymo programos dalį, išduodama Mokyklos mokslo pasiekimų pažyma pagal Mokyklos direktoriaus įsakymu patvirtintą neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimų ir mokslo pasiekimų pažymų išdavimo tvarką. Baigus visą programą, išduodamas pradinio choreografijos formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą pažymėjimas. FORMALŲJĮ
  3. Asmeniui, baigusiam programą, rekomenduojama choreografijos ugdymą tęsti, renkantis pagrindinio choreografijos ugdymo programą Šiaulių menų mokykloje.

Parašykite komentarą

Skip to content